12 april 2013

Kepsmössa alt. meps eller skärmmössa

    
Ja, den här mössan med skärm har många namn. I vilket fall som helst, så är den ett bra skydd för vår- eller höstsolen. För alla åldrar, tycker jag.

Den här kepsmössan (som jag kallar den) var tänkt till min systerson, men den kan ha blivit en storlek för stor. Ska snart överlämna den, så vi får se om den passar...




Det finns två olika sätt att sy den här på. Bara att välja vilken man tycker är bäst/enklast.

1. Hippu
2. Lilla Y Design

TYG från Tygaffären
Vlieselin från "godislådan"
MÖNSTER: eget, strl 50-51 cm
      

1 kommentar:

  1. Hej,
    hittade Dig genom Sysidan, såg att Du har nästan likadana maskiner som mig och att vi bor i samma stad. Skoj. Jag syr inte så mycket just nu och min Coverlock samlar mest damm. Drar mig lite för att använda den, eftersom den slukar så mycket tid.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails